Att uppgradera utomhusbelysning med LED blir allt vanligare tack vare energieffektiviteten och den höga kvaliteten på ljuset. LED-armaturer är mer komplexa att underhålla än konventionella installationer – processen ser annorlunda ut och kräver en annan kompetens, samtidigt som behovet av snabb felsökning och reparation är större än någonsin.
Philips Service tag, är ett QR-baserat identifieringssystem som underlättar hela processen från uppackning till installation, diagnostisering, felrapportering och programmering. Det funkar så enkelt att du skannar QR-koden med Philips Service tagg-appen, som finns på både smartphones och surfplattor. Taggen gör det möjligt att exempelvis få en översikt över systemhälsa och beställa eventuella reservdelar samt göra en ”one touch” programmering. Det är så enkelt!
Vilka fördelar innebär det för dig?
Philips Service tag gör komponenterna unikt identifierbara, vilket innebär att:
- Kunden får omedelbar tillgång till viktig information, på rätt plats i rätt tid, t ex felsökningsinformation
- Underhållsprocessen blir enklare när man har all relevant information, och kan se vilka reservdelar som måste beställas
- Digitala tillbehör, som LED-drivers, kan omprogrammeras till fabriksinställningar genom NFC-teknologi (Near Field Communication)