Stefan Harrvik
Stefan bor i Nacka och har hela tiden haft Stockholmsområdet som arbetsplats.
– Jag har ju redan ett stort kontaktnät här och det ska bli fantastiskt kul att få utvecklas i ett nytt företag tillsammans med kunderna, berättar han.
Med sin långa erfarenhet har Stefan lärt sig att kundens förtroende betyder allt. Det var en av orsakerna till varför han valde Draka.
– Trots den höga omsättningen är och agerar Draka som ett litet, lokalt och lyhört företag, säger han. Det är korta beslutsvägar och vi kan snabbt reagera på kundernas behov och önskemål. För mig som säljare är det oerhört viktigt att i dialogen med mina kunder kunna stå rakryggad och säga att det här fixar vi – och mena det! Om inte ryker mitt förtroendekapital all världens väg.
Stefan gillar de stora projekten, inte minst för att det ställer högre krav på honom. Det är så han utvecklas. Han berättar att det i de lägena gäller att vara en bra partner, att vara lyhörd och inte bara erbjuda kvalitetskablar. Bra service är minst lika viktigt.
– Tänk dig ett jättebygge där man under en viss tid avsätter plats för att lasta av ett antal kabeltrummor, säger Stefan. Trummorna måste vara borta vid ett exakt datum för att man på platsen ska börja bygga. Om dina kablar är försenade i det läget ligger du pyrt till. Det gäller att förstå din kunds bransch och ha respekt för deras tidsramar.