Mia Couture
Ja, Lars Holst som har varit ansvarig för Elfack i 8 år övergår nu till en konsultroll med Elfack som uppdragsgivare. Men Lars kommer även att jobba för andra kunder som konsult inom mässor och marknadsföring.
Vad kommer du ifrån?
Jag har jobbar på Svenska mässan i 5 år. Har varit projektledare för Underhållsmässan och ingått i samma ”Industriteam” som Lars så överlämningen har gått smidigt och steg för steg. Jag har också en bakgrund från andra industrimässor då jag jobbat på världens största mässarrangör Reed i Paris med just industrimässor.
Hur ser bokningsläget för Elfack ut idag?
Lysande! 95 procent av ytan är redan bokad. Vi har dock ytor kvar så vill man ha plats är det hög tid att höra av sig.
Hur får ni besökare från exempelvis Mälardalen att åka till Göteborg, ni lyckades inte fullt ut förra gången?
Nej vi är inte nöjda med resultat från förra mässan då besökarna faktiskt minskade från Mälardalen. Vi analyserar detta just nu. Vi kommer bla att erbjuda paketlösningar så att det blir så enkelt som möjligt att besöka Elfack. Elkonsulter är också en grupp som vi i högre grad skulle vilja få hit.
Varför just elkonsulter?
Jag tror att om vi erbjuder ett paket som tar bort så lite ”debiterbar” tid som möjligt så kan konsulterna träffa oerhört många kunder och utställare och se många intressanta produkter och lösningar på mycket kort tid. Elfack är ju den stora mötesplatsen så jag tycker inte elkonsulterna ska missa denna arena.
Förändringar från tidigare år?
Vi döper om IKT till Tele, data & säkerhet som mer beskriver vad det handlar om. Vi lyckades inte komma ut ordentligt vid förra mässan. Säkerhetsområdet har som alla vet stor potential så vi vill lyfta produkter och tjänster inom det området. Vi djupanalyserar området just nu och flera företag med säkerhetsprodukter har redan anmält sig och fler är på väg in.
Hur kan man förbereda sig som utställare?
Vi öppnar vår utställarservice on line för andra gången i december. Vårt extranät för utställare ersätter alla pärmar och information som tidigare skickades fram och tillbaka. Alla beställningar görs nu digitalt, online. Där finner utställarna även checklistor, deadlines etc. Mässan förser även utställarna med verktyg för besökarmarknadsföring ex länk för hemsidan etc. En intressant funktion är att utställarna kan gå in och se vilka som anmält sig och även se om ”nyckelkunder” har anmält sig eller behöver bearbetas!
Besökarna då?
Behöver väl inte förbereda sig riktigt än men efter jul flyttas vårt fokus – från utställarna till besökarna! En intressant funktion är att besökarna kan gå in på vår hemsida och boka in möten med leverantörer. Den funktionen gör också att de som anmält att de ska komma, verkligen kommer - man ställer ju inte in ett bokat möte hur som helst, avslutar Mia och hastar iväg till nästa möte….!