Tillsammans bildar bolagen nu en stark ny teknikkonsult med drygt 200 anställda och verksamhet inom elkraft och energi, installationsteknik samt telefoni och datakommunikation.
Samgåendet mellan bolagen har pågått med full kraft sedan årsskiftet och det nya varumärket representerar det nya bolagets inriktning att ligga teknikens framkant och att uppfattas som en mycket kompetent partner till sina kunder.
Devisen ”ju svårare, desto bättre” markerar tydligt att man ligger i teknikens framkant och erbjuder avancerade tjänster inom sina verksamhetsområden.
Mikael Vatn
– Det var aldrig någon diskussion om vad vårt nya varumärke skulle vara, säger Energoreteas vd Mikael Vatn. Både Energo och Retea är välkända och starka varumärken inom sina respektive verksamhetsområden. Det nya varumärket känns både självklart och naturligt och ger oss en bra grund att fortsätta bygga på.
Sedan årsskiftet har bolaget även etablerat sig i Malmö och Linköping. Man har också breddat tjänsteutbudet inom elkraft/energi med tjänster inom elproduktion, elkonstruktion och regionnät. Verksamheten inom installationsteknik har utökats väsentligt och man är ett av Stockholms största installationskonsultföretag.