Efter några tuffa år med förluster fastställde Bravida för en kort tid sedan en affärsplan med ett antal kraftfulla åtgärder som ska bidra till en positiv utveckling framöver.
Först på listan är ett stopp-program som ska stoppa förlustverksamheterna. Det drogs igång redan under september och beräknas slutföras till sommaren 2006.
För att företaget ska kunna erbjuda kunderna bästa totalkostnad finns ett antal mer långsiktiga planer som ska sättas i verket.
– Vi har en stark tradition och trygg kompetens inom kärnverksamheterna och det vill vi ta fasta på, säger vd och koncernchef Torbjörn Torell. Både identiteten och erbjudandet ska vara tydligt och enkelt för kunderna såväl som för oss själva. Därför byter vi nu successivt ut den gamla payoffen "Bravida - får framtiden att fungera" mot den nya "Bravida - vi kan el, vs och ventilation".
Under året har ett antal verksamheter som inte legat inom ramen för den nya strategin sålts av för att bättre renodla verksamheten.