Nils-Erik Ottosson
Pirellikoncernen, som har producerat kablar sedan 1870, sålde kabeltillverkningen 2006 och i oktober 2006 byttes namnet till Prysmian Kablar & System. Nils-Erik fick i uppdrag att lära den svenska marknaden att känna igen det nya varumärket Prysmian.
– Vi har varit väldigt synliga under året, både i media och genom ett stort antal kundbesök, fortsätter Nils-Erik. Resultatet blev att vi överträffade våra mål ordentligt. Vi har märkt ett jättestort intresse för vår kabelguide och vi är alltid med som ett alternativ när man planerar kabel.
Varumärket Pirelli är välkänt bland allmänheten genom sina däck vilket kabeldivisionen kunde dra viss nytta av, men Nils-Erik saknar ändock inte den draghjälpen.
Nils-Erik Ottosson
– Under varumärket Prysmian har vi fått en egen identitet som kabeltillverkare. Årets varumärkesbyggande kampanj har byggt mycket på att visa upp våra high-end-produkter och visa att vi ligger långt fram när det gäller forskning och utveckling. Vår slogan under kampanjen har varit ”nytt namn, samma kunnande, avslutar Nils-Erik.